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광고마케팅7)챗GPT(chatGPT)!광고 기획서 한번 같이 써볼까? 1-1 기존캠페인 분석

고양이 CD 2023. 2. 12. 21:15
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챗GPT가 패션 기사를 썼다는 기사를 읽었습니다. 아주 감각적인 헤드라인에 위트 있는 기사 내용에 기자들이 재미있어 하면서

이거 이러다 진짜 우리 일 자리 없어지는 거 아냐야? 라는 불안함을 읽을 수 있었습니다. 

하지만 챗GPT가 답을 하듯이 인간이 가진 예민한 감정 공감대 창의력은 AI가 배울 수 있는 영역이 아니기를 빌면서

지금 이 놀라운 채팅창을 어떻게 우리의 업무에 효율적으로 이용할 수 있을까를 먼저 고민해보는 것이 좋을 듯 합니다.

여러번 질문과 응답을 해보니, 이 챗GPT는 데이터들을 분석하고 어떤 상황을 간단명료하게 정리하는 능력이

뛰어 났습니다. 그래서 테스트로 현재 준비 중이 기획서의 초안을 한번 만들어 보려고 합니다. 

 

 군인, 경찰 소방관 등 제복을 입고 국가와 사회에 서비스를 하는 이들에게 대한 존경과 존중을 

표하는 공익캠페인이 나라장터에  입찰로 나왔었습니다. 이것의 기초 초안을 한번 잡아보겠습니다.

우선 한국에 대한 인사이트나 마케팅 데이터가 있냐고 질문 했을때, 

 

Yes, it is possible to analyze South Korea's economic situation and marketing data.

Economic data can provide insights into the current state of the country's economy and help predict future trends. This information can come from various sources such as government agencies, international organizations like the World Bank and the International Monetary Fund, and private research firms.

Marketing data can give you information on consumer behavior, market trends, and competitor activity. This data can come from market research companies, industry reports, and data sources such as social media and search engine data.

By analyzing both types of data, you can gain a comprehensive understanding of South Korea's economy and market conditions, which can be useful for businesses looking to enter or expand in the country.

 

한국에 대한 데이터들도 다양한 소스로 분석이 가능하다며 자신을 보였습니다. 하지만 한국인들의 경찰과 소방관에 대한

인식을 알려달라는 질문에는 정확한 데이터가 없다는 대답을 했습니다. 그래서 다른 보훈 존경 캠페인들을  물어봤습니다.

 

One advertising campaign that paid respect and appreciation to people in uniform in the United States was the "Heroes Work Here" campaign by Home Depot. This campaign ran in the early 2010s and featured real-life police officers, soldiers, and firefighters who worked at Home Depot in their off-duty hours. The advertisements showed these individuals in their Home Depot uniforms, and the tagline for the campaign was "Heroes work here."

The goal of the campaign was to show appreciation for the sacrifices made by people in uniform and to demonstrate that Home Depot valued and supported their employees who served in these capacities. The advertisements were well-received and helped to reinforce the positive image of Home Depot as a company that supports the community and the people who serve it.

In general, campaigns that pay respect and appreciation to people in uniform, such as police, soldiers, and firefighters, tend to be well-received by the public and can have a positive impact on a company's image and reputation.

 

One advertising campaign that paid respect and appreciation to people in uniform in Europe is the "Thank You Heroes" campaign by Coca-Cola. This campaign was launched in 2020 to show support and appreciation for front-line workers during the COVID-19 pandemic. The campaign specifically highlighted the efforts of healthcare workers, police officers, soldiers, and firefighters who were working tirelessly to keep people safe and healthy.

 

미국에서는 홈디포의 그들이 여기에서 일하고 있습니다. 캠페인을 소개해주었고, 유럽 캠페인으로는 

코카콜라 캠페인의 Thank You Heroes"를 소개하며 분석을 해주었습니다. 둘 다 매우 유명한 캠페인이기는 하지만 정확하게

보훈 존경을 표하는 공익캠페인은 아니기 때문에 조금 핀트가 맞지 않은 듯 했습니다. 그래서 질문을 좀 더 디테일하게 해 보기로 했습니다. 

 

Name five public advertising campaigns in the United States aimed at showing respect and appreciation to people in uniform, such as police, soldiers, and firefighters.

제복입은 이들에게 존경과 감사를 목표로 한 공공캠페인 5가지를 알려달라고 질문을 하니 훨씬 정확하게 

기존 캠페인들을 알려주었습니다. 

 

  1. "Heroes Work Here" campaign by Home Depot - This campaign ran in the early 2010s and featured real-life police officers, soldiers, and firefighters who worked at Home Depot in their off-duty hours. The advertisements showed these individuals in their Home Depot uniforms and the tagline for the campaign was "Heroes work here."
  2. "Thank You Heroes" campaign by Coca-Cola - This campaign was launched in 2020 to show support and appreciation for front-line workers during the COVID-19 pandemic. The campaign specifically highlighted the efforts of healthcare workers, police officers, soldiers, and firefighters who were working tirelessly to keep people safe and healthy.
  3. "Support Our Troops" campaign by American Airlines - This campaign was launched in the early 2000s to show support for American military personnel and their families. The campaign featured advertisements that displayed the message "Support Our Troops" and encouraged the public to show their support in various ways, such as by sending care packages to military personnel overseas.
  4. "Salute to Service" campaign by NFL - This annual campaign is run by the National Football League to show appreciation for the sacrifices made by members of the military, veterans, and their families. The campaign features special events, merchandise, and public service announcements that highlight the efforts of military personnel and encourage the public to show their support.
  5. "Hire a Hero" campaign by Walmart - This campaign was launched in 2013 to help military veterans find employment after returning from active duty. The campaign featured advertisements that displayed the message "Hire a Hero" and encouraged businesses to provide job opportunities for military veterans. The campaign also provided information and resources to help military veterans transition to civilian life and find employment.

이렇게 답이 오면 각각의 캠페인들을 유튜브나 구글을 통해서 자세한 내용과 이미지를 찾을 수 있습니다. 예를 들어서 

"Heroes Work Here" campaign by Home Depot  캠페인을 구글에서 찾아보니 

이런 감동적인 이미지를 찾을 수 있었습니다. 사회를 위해서 봉사한 군인 경찰 소방관 심지어 맹인인도견까지 그들이 은퇴후

홈디포에서 존경을 받으며 일을 하고 있다는 캠페인을 쉽게 이해 할 수 있었습니다.  이것을 그냥 다짜고짜 찾았다면

이렇게 대표적인 캠페인 5개를 찾기는 쉽지 않았을 것입니다.  그외 유럽의 캠페인에 대해서도 문의를 하였는데 매우 정확하게 답변을

했습니다. 확실히  일본 한국 캠페인에 대한 답변은 하지 못했습니다.

이것이 영어 기본 AI이라서 이런 부분의 취약함은 아직까지 있는 듯 하지만 빠른 시기 1년 이내에 극복할 것이라 보입니다.

 

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